6.30 - 8.15 - schodzenie się dzieci do przedszkola, praca indywidualna, zabawy ruchowe, poranne ćwiczenia gimnastyczne, zabawy dowolne;
Dzieci:
- posługują się zwrotami grzecznościowymi, są aktywne podczas organizacji swojej działalności poprzez zgłaszanie swoich propozycji działań,
- aktywnie rozwijają swoje zainteresownia korzystajac ze swobodnego dostępu do kacików zabaw,
- doskonalą już nabyte sprawności i umiejętności,
- usamodzielniają się i nawiązują kontakty społeczne z innymi dziećmi i nauczycielkami.
8.15 - 8.30 - przygotowanie do śniadania, mycie rąk;
8.30 - 9.00 - śniadanie
Dzieci:
- aktywnie dbają o higienę własną i otoczenia,
- nabywają i utrwalają nawyki higieniczne,
- doskonalą umiejętności samodzielnego spożywania posiłków.
9.00 - 10.00 - zajęcia wychowawczo - dydaktyczne organizowane i prowadzone przez nauczycielki (w grupach dzieci młodszych zajęcia trwają do godz. 9:30)
Dzieci:
-wykazują naturalną chęć poznawania otaczającego świata wszystkimi zmysłami, odkrywają i kreują rzeczywistość podczas działalności intelektualnej, plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej,
- przy pomocy nauczyciela i korzystając z różnych żródeł wykorzystują wiedzę już nabytą lub zdobywają nową wiedzę podczas aktywnej działalności,
- poznają swoje możliwości, znajdują różne sposoby rozwiązywania zadań w celu znalezienia odpowiedzi na nurtujące je pytania,
- uczą się szanować odmienne zdanie i działania osób w społeczności jaką jest grupa.
10.00 - 10.20 - zabawy dowolne podejmowane przez dzieci
10.20 - 10.35 - drugie śniadanie
Dzieci:
- są świadome potrzeby spożywania owoców i warzyw
10.35 - 11.45 - pobyt na powietrzu
Dzieci:
- dokonują swobodnego wyboru aktywności,
- uczą się akceptować siebie i innych członków grupy, sposoby myślenia i działania swoje i kolegów,
- utrwalają materiał programowy podczas działania i zabaw organizownych przez nauczyciela oraz zabaw dowolnych,
- są świadome korzyści płynących z pobytu na powietrzu,
- uczestniczą w zabawach i grach terenowych ( w zależności od pogody) , poznają najbliższe otoczenie przedszkola podczas wycieczek i spacerów
- doskonalą umiejętność samodzielnego ubierania się (wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików, zasuwanie suwaka itp.),
- znają zasady bezpiecznego korzystania ze sprzętu terenowego,
- w trosce o własne zdrowie przestrzegają zasady - jest zimno ubieramy się ciepło.....,
- integrują sie z kolegami z grupy oraz z dziećmi z pozostałych oddziałów.
11.45 - 12.00 - przygotowanie do spożycia zupy
12.00 - 12.30 - zupa
Dzieci:
- dbaja o estetykę swojego ubioru,
- pomagają w zagospodarowywaniu sali oraz czynnościach porządkowych,
- doskonalą umiejętności samodzielnego spożywania posiłków, korzystania ze sztućców.
12.30 - 14.00 - leżakowanie (w grupie I, II, III. IV i If )
12.30 - 13.00 - zajęcia relaksacyjne (w grupach: V, VI i IIf )
13.00 - 14.00 - zabawy, zajęcia indywidualne i zespołowe organizowane na powietrzu lub w sali ( grupy: V, VI i IIf )
Dzieci młodsze (3 i 4- latki):
- odpoczywają na leżakach przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej lub bajce czytanej przez nauczyciela.
Dzieci starsze (5 i 6-latki):
- uczestniczą w zabawach relaksacyjnych mających na celu odpoczynek i wyciszenie,
- utrwalają zdobyte wiadmości i umiejetności,
- doskonalą indywidualne zdolności i uzdolnienia,
- uczestniczą w zajęciach wyrównawczych oraz zajęciach dodatkowych.
14.00 - 14.20 - zabawa ruchowa, przygotowanie do II dania;
14.20 - 14.50 - obiad - II danie;
Dzieci:
- utrwalają zasady kulturalnego zachowania się podczas posiłkow.
14.50 - 17.00 - zajęcia indywidualne i zespołowe, zabawy dowolne, rozchodzenie się dzieci
Dzieci:
- nabywają umiejetności organizowania zabaw w grupie,
- uczą się współodpowiedzialności oraz rozumienia potrzeb innych,
- podejmują się realizacji samodzielnie skonstruowanych zabaw i gier (w zespołach i indywidualnie)
- uczestniczą w rozmowach z nauczycielem, kolegami i rodzicami,
- posługuja się umówionymi gestami w czasie żegnania się z nauczycielem i kolegami, stosują zwroty grzecznościowe.