PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
NA MIESIĄC Kwiecień 2025
DLA GRUPY I ”Kotki’’
dzieci 3 - letnie
TEMATY KOMPLEKSOWY
1. ,,Z kurnika do koszyka"
2. ,,Jem zdrowo"
3. ,,Odpowiedzialni za planetę''
4. ,,Książka moja przyjaciółka"
Dziecko :
-zapoznaje się z pojęciami: pisanka, kraszanka, święconka
- zapoznaje się z tradycja malowania pisanek
- doskonali znajomość gigur geometrycznych
- rozwija umiejętności manualne
- poznaje tradycje świąteczne
- doskonali umijętność analizy sylabowej
- zapoznaje się z odgłosami wiejskich zwierząt
- wzbogaca wiedzę na temat pracy rolnika
- rozwija umijętności matematyczne w zakresie przeliczania oraz porównywania
- kształtuje odpowiedzialność za zwierzęta
- zapoznaje się z działaniem wagi szalkowej I dokonuje pomiarów
- rozwija umiejętnosć wyciągania wniosków
- zapoznaje się z nazwami potomstwa zwierząt wiejskich
- rozwija postawę badacza i ciekawość wobec świata przyrody
- rozwija poczucie rytmu
- kształtuje samodzielnosć i cierpliwosć podczas pracy
- utrwala nazwy warzyw i owoców
- rozwija umiejętność klasyfikowania przedmiotów ze względu na wskazaną cechę
- doskonali umiejętność klasyfikacji produktów na owoce i warzywa
- rozwija zdrowe nawyki żywieniowe
- zapoznaje się ze skutkami nadmiernego spożywania słodyczy,
- doskonali znajomość kolorów
- rozwija ekspesję muzyczną oraz percepcję słuchową
- rozwija samodzielność podczas przygotowywania posiłków
- zapoznaje się z znaczeniem słowa planeta
- rozwija poczucie wyrzucania i segregowania śmieci
- wzbogaca wiadomości na temat drzew i ich roli w oczyszczaniu powietrza
- uswiadamia sobie znaczenie segregacji odpadów
- zapoznaje się z znaczeniem wody w życiu człowieka
- interesuje się książką i czytaniem
- uczy się rozpoznawać uczucia w kontakcie z literaturą dziecięcą
- nabywa chęci dzielenia się swoimi przeżyciami
- zapoznaje się z zawodem pisarza i ilustratora
- rozwija umiejętnosc odróżniania tekstu od ilustracji
- klasyfikuje według cechy : gruba, chuda,
- nabywa umijejętność porównywania
- eksperymentuje z papierem
- kształtuje postawę zaciekawienia światem
- przeprowadza eksperymenty
- doskonali ekspesję muzyczną i plastyczną
- kształtuje twórczą postawę
- wyrabia nawyk szanowania książek
Zadania do codziennej realizacji:
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy
- Zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie
- Zabawy z rymowankami do masażu – doskonalenie orientacji w schemacie ciała i rozluźnienie emocji
- Elementy zestawów ćwiczeń ruchowych w ranku
- Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych
- Słuchanie tekstów czytanych przez N
- Zabawy w ogrodzie przedszkolnym– bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych
- Zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, matematyczne