ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2024
Tydzień I. Witamy po wakacjach!
-
doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć i emocji,
-
rozwijanie wrażliwości emocjonalnej,
-
kształtowanie pozytywnych postaw i zachowań społecznych
-
utrwalenie znajomości imion koleżanek i kolegów,
-
rozwijanie umiejętności określania podobieństw między ludźmi i pozytywnego wypowiadania się na ich temat,
-
kształtowanie postaw akceptacji i tolerancji oraz poszanowania innych,
-
uważne słuchanie czytanego tekstu
-
wdrażanie do kulturalnego zwracania się do siebie
-
kształtowanie umiejętności określania przynależności do zbiorów,
-
rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
-
kształtowanie postawy szacunku do własności swojej i innych
-
poszerzanie wiedzy przyrodniczej,
-
budowanie wiedzy o świecie przyrody za pomocą zmysłów,
-
rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie
-
tworzenie znaków graficznych,
-
doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
-
uświadomienie znaczenia znaków umownych w grupie
Tydzień II. Wokół nas
-
ustalenie zasad grupowych,
-
wzmacnianie poczucia odpowiedzialności za swoje działania,
-
rozwijanie umiejętności dokonywania samooceny
-
zaznajomienie z pracownikami przedszkola,
-
wzbogacenie słownictwa o określenia dotyczące zawodów,
-
kształtowanie odwagi w kontaktach z osobami z bliskiego otoczenia
-
rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotu i używania przyimków: za, przed, obok, na, nad,
-
kształtowanie umiejętności przewidywania następstw i logicznego myślenia,
-
doskonalenie umiejętności współpracy w grupie i czekania na swoją kolej
-
zapoznanie dzieci z siłą oddziaływania naelektryzowanych przedmiotów,
-
rozbudzanie ciekawości poznawczej,
-
utrwalenie znajomości wyposażenia łazienki,
-
wdrażanie do dbania o czystość
-
rozwijanie kreatywności,
-
doskonalenie motoryki małej,
-
kształtowanie empatii i wrażliwości
Tydzień III. Nasze pasje, nasze bziki
-
wprowadzenie pojęć pasja,
-
zainteresowanie i hobby,
-
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat własnych zainteresowań,
-
kształtowanie umiejętności organizowania różnych form spędzania czasu wolnego
-
doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami na temat ulubionego zajęcia,
-
wzbogacanie słownika czynnego,
-
wdrażanie do poszanowania odmiennych upodobań, ulubionych zajęć innych dzieci w grupie
-
rozpoznawanie i określanie wielkości zabawek z użyciem słów: mała, duża, większa niż..., mniejsza niż...,
-
rozwijanie umiejętności komunikacji,
-
obdarzania uwagą osób dorosłych i rówieśników,
-
kształtowanie poczucia pewności siebie w podejmowaniu decyzji
-
poszerzenie wiedzy na temat opieki nad pupilem, kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt, budzenie wiary we własne możliwości i umiejętności
-
rozwijanie zdolności twórczych dziecka,
-
kształtowanie umiejętności manipulacyjnych,
-
wyzwalanie dziecięcej radości podczas zabaw związanych z rywalizacją
Tydzień IV. Jesień w naszej okolicy
-
doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian w przyrodzie i pobudzanie do wyrażania emocji związanych z tymi zmianami,
-
kształtowanie umiejętności poszukiwania nowych doświadczeń,
-
wdrażanie do swobodnego wyrażania emocji na forum
-
wprowadzenie litery „o, O” na podstawie wyrazu „owoc”, rozwijanie umiejętności rozpoznawania jesiennych owoców z polskich sadów i utrwalenie znajomości ich nazw,
-
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
-
wdrażanie do inicjowania zabaw w grupie
-
utrwalenie znajomości zasad poruszania się w przestrzeni publicznej,
-
doskonalenie umiejętności odczytywania znaków,
-
rozwijanie umiejętności określania stron lewej i prawej,
-
wyrabianie nawyku uważnej obserwacji otoczenia podczas spaceru
-
utrwalanie znajomości nazw owoców rosnących w polskich sadach i ogrodach,
-
wspomaganie integracji sensorycznej,
-
kształtowanie umiejętności wykorzystania owoców w jadłospisie,
-
wdrażanie do zdrowego odżywiania
-
aktywizowanie twórczego myślenia,
-
kształtowanie wrażliwości dziecka w kontakcie ze sztuką,
-
kształtowanie umiejętności podążania za prowadzącym,
-
doskonalenie orientacji w przestrzeni,
-
rozwijanie poczucia rytmu,
-
kształtowanie umiejętności reagowania na sygnał