ROZKŁAD DNIA
w oddziałach dzieci 3- i 4-letnich:
,,KOTKI”, ,,MISIE”, ,,SÓWKI”, ,,WRÓBELKI”, ,,ŻABKI”
6: 30 - 8:15 schodzenie się dzieci, zabawy dowolne, zajęcia wspomagające indywidualne i w zespołach, poranne ćwiczenia gimnastyczne
Dzieci:
- posługują się zwrotami grzecznościowymi
- podejmują samodzielnie aktywność zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
- korzystają ze swobodnego dostępu do kącików zabaw
- doskonalą już nabyte sprawności i umiejętności
- usamodzielniają się i nawiązują kontakty społeczne z innymi dziećmi i nauczycielami
- uczestniczą w zajęciach prowadzonych przez nauczycieli w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
8:15 - 8:30 przygotowanie do śniadania
Dzieci:
- aktywnie dbają o higienę własną i otoczenia
- nabywają i utrwalają nawyki higieniczne
8:30 – 9:00 śniadanie
Dzieci:
- doskonalą umiejętności samodzielnego spożywania posiłków
9:00 – 10:00 zajęcia programowe, edukacyjne w sali lub na powietrzu
Dzieci:
- wykazują naturalną chęć poznawania otaczającego świata wszystkimi zmysłami, odkrywają i kreują rzeczywistość podczas działalności intelektualnej, plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej
- pod kierunkiem nauczyciela i korzystając z różnych źródeł wykorzystują wiedzę już nabytą lub zdobywają nową wiedzę podczas aktywnej działalności
- poznają swoje możliwości, znajdują różne sposoby rozwiązywania zadań w celu znalezienia odpowiedzi na nurtujące pytania
- uczą się szanować odmienne zdanie i działania w zespole
10:00 – 10:20 II śniadanie
Dzieci:
- nabywają świadomość potrzeby spożywania owoców, surowych warzyw
10:20 – 11:40 pobyt na powietrzu – zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki
Dzieci :
- doskonalą umiejętność samodzielnego ubierania i rozbierania się
- dokonują swobodnego wyboru aktywności
- utrwalają materiał programowy podczas zabaw organizowanych przez nauczyciela oraz w trakcie zabaw dowolnych
- są świadome korzyści płynących z pobytu na świeżym powietrzu
- uczestniczą w zabawach i grach terenowych (w zależności od pogody)
- poznają najbliższe otoczenie przedszkola podczas spacerów, wycieczek
- znają zasady bezpiecznego korzystania ze sprzętu w ogrodzie przedszkolnym
- integrują się z kolegami z grupy oraz z dziećmi z innych grup
11:40 – 12:00 przygotowanie do spożycia zupy
Dzieci:
- pomagają w zagospodarowaniu sali oraz czynnościach porządkowych
- doskonalą umiejętności samodzielnego spożywania posiłków, korzystania ze sztućców.
12:00 – 12:20 zupa
Dzieci:
- doskonalą zasady kulturalnego zachowania się podczas posiłku
12:20 – 13:30 odpoczynek na leżakach
Dzieci:
- doskonalą czynności samoobsługowe (ubieranie, rozbieranie się itp.)
- odpoczywają na leżakach przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej lub bajce czytanej przez nauczyciela
13:30 – 13:50 zabawa ruchowa, przygotowanie do II dania
Dzieci:
- pomagają w zagospodarowaniu sali oraz czynnościach porządkowych
13:50 – 14:20 obiad – II danie
Dzieci:
- doskonalą zasady kulturalnego zachowania się podczas posiłku
14:20 – 17:00 zajęcia indywidualne i zespołowe, zabawy dowolne; rozchodzenie się dzieci
Dzieci:
- inicjują gry i zabawy indywidualne lub zespołowe według własnych pomysłów
- uczą się współodpowiedzialności i rozumienia potrzeb innych,
- uczestniczą w rozmowach z nauczycielem, kolegami, rodzicami,
- uczestniczą w zajęciach prowadzonych przez nauczycieli w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- stosują zwroty grzecznościowe przy pożegnaniu
odbiór dzieci z przedszkola od godziny 14:45
ROZKŁAD DNIA
w oddziałach dzieci 5-letnich:
,,TYGRYSKI”, ,,MOTYLKI”, ,,SŁONECZKA”
6: 30 - 8:15 schodzenie się dzieci, zabawy dowolne, zajęcia wspomagające indywidualne i w zespołach, poranne ćwiczenia gimnastyczne
Dzieci:
- posługują się zwrotami grzecznościowymi
- są aktywne podczas organizacji swojej działalności poprzez zgłaszanie propozycji działań
- aktywnie rozwijają swoje zainteresowania korzystając ze swobodnego dostępu do kącików zabaw
- doskonalą już nabyte sprawności i umiejętności
- usamodzielniają się i nawiązują kontakty społeczne z innymi dziećmi i nauczycielami
- uczestniczą w zajęciach prowadzonych przez nauczycieli w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
8:15 - 8:30 przygotowanie do śniadania
Dzieci:
- aktywnie dbają o higienę własną i otoczenia
- utrwalają nawyki higieniczne
8:30 – 9:00 śniadanie
Dzieci:
- doskonalą umiejętności samodzielnego spożywania posiłków
9:00 – 10:00 zajęcia programowe, edukacyjne w sali lub na powietrzu
Dzieci:
- wykazują naturalną chęć poznawania otaczającego świata wszystkimi zmysłami, odkrywają i kreują rzeczywistość podczas działalności intelektualnej, plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej
- pod kierunkiem nauczyciela i korzystając z różnych źródeł wykorzystują wiedzę już nabytą lub zdobywają nową wiedzę podczas aktywnej działalności
- poznają swoje możliwości, znajdują różne sposoby rozwiązywania zadań w celu znalezienia odpowiedzi na nurtujące pytania
- uczą się szanować odmienne zdanie i działania w zespole
10:00 – 10:20 II śniadanie
Dzieci:
- są świadome potrzeby spożywania owoców, surowych warzyw
10:20 – 11:40 pobyt na powietrzu – zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki
Dzieci :
- dokonują swobodnego wyboru aktywności
- utrwalają materiał programowy podczas zabaw organizowanych przez nauczyciela oraz w trakcie zabaw dowolnych
- są świadome korzyści płynących z pobytu na świeżym powietrzu
- uczestniczą w zabawach i grach terenowych (w zależności od pogody)
- poznają najbliższe otoczenie przedszkola podczas spacerów, wycieczek
- znają zasady bezpiecznego korzystania ze sprzętu w ogrodzie przedszkolnym
- integrują się z kolegami z grupy oraz z dziećmi z innych grup
11:40 – 12:00 przygotowanie do spożycia zupy
Dzieci:
- pomagają w zagospodarowaniu sali oraz czynnościach porządkowych
- doskonalą umiejętności samodzielnego spożywania posiłków, korzystania ze sztućców.
12:00 – 12:20 zupa
Dzieci:
- doskonalą zasady kulturalnego zachowania się podczas posiłku
12:20 – 13:30 zajęcia relaksacyjne, zabawy, zajęcia indywidualne i zespołowe w sali lub na powietrzu
Dzieci:
- biorą udział w zabawach relaksacyjnych mających na celu odpoczynek, wyciszenie,
- utrwalają zdobyte wiadomości, umiejętności
- podejmują działania rozwijające zainteresowania i uzdolnienia
- uczestniczą w zajęciach wyrównawczych oraz zajęciach dodatkowych.
13:30 – 13:50 zabawa ruchowa, przygotowanie do II dania
Dzieci:
- pomagają w zagospodarowaniu sali oraz czynnościach porządkowych
13:50 – 14:20 obiad – II danie
Dzieci:
- doskonalą zasady kulturalnego zachowania się podczas posiłku
14:20 – 17:00 zajęcia indywidualne i zespołowe, zabawy dowolne; rozchodzenie się dzieci
Dzieci:
- inicjują gry i zabawy indywidualne lub zespołowe według własnych pomysłów
- uczą się współodpowiedzialności i rozumienia potrzeb innych
- uczestniczą w rozmowach z nauczycielem, kolegami, rodzicami
- uczestniczą w zajęciach prowadzonych przez nauczycieli w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- stosują zwroty grzecznościowe przy pożegnaniu
odbiór dzieci z przedszkola od godziny 14:45