Aktualności

Dyżur wakacyjny 2022

Szanowni Państwo Bardzo proszę o zapoznanie się z zasadami organizacji dyżurów wakacyjnych w nowodworskich przedszkolach, opublikowanymi ...

Wpłata - Rada Rodziców

Informacja o wpłatach na fundusz Rady Rodziców Numer konta do wpłat: 03 8011 0008 0001 0000 5148 0001 Rodzaje ...

Regulamin funkcjonowania PP3 w ...

Regulamin funkcjonowania PP3 w Nowym Dworze Maz. w okresie epidemii COVID-19 udostępniony jest pod linkiem Rodzice mają obowiązek zapoznania ...

Linki

IV - "Wróbelki"

 

ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC CZERWIEC 2022

 

 

Tematy kompleksowe:

  1. Dzień dziecka
  2. Zwierzęta duże i małe
  3. Lato
  4. Wakacje

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Poszerzenie słownika dzieci o pojęcia: prawa i obowiązki.
  • Przybliżenie dzieciom zasad życia w społeczności.
  • Pobudzanie do działań artystycznych (odgrywanie scenek).
  • Uświadamianie dzieciom różnorodności kulturowej na świecie.
  • Rozwijanie umiejętności opowiadania o szczegółach życia codziennego.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami dobrego wychowania jako gość i gospodarz.
  • Rozwijanie umiejętności śpiewania w grupie.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiedzi o marzeniach i uważnego słuchania tego, co mówią inni.
  • Rozwijanie zdolności plastycznych.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej.
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Rozwijanie umiejętności słuchania i wydawania poleceń.
  • Poszerzanie wiedzy o dzikich zwierzętach żyjących w Polsce.
  • Rozwijanie umiejętności wskazywania cech różniących zwierzęta (większy – mniejszy) oraz cech wspólnych (wygląd, środowisko życia, pożywienie).
  • Doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu przez naśladowanie dźwięków wydawanych przez zwierzęta.
  • Zapoznanie dzieci z podstawowymi cechami klasyfikacji zwierząt: ssaki, ptaki, gady, płazy, owady.
  • Kształtowanie zdolności plastycznych.
  • Rozwijanie umiejętności technicznych.
  • Kształtowanie umiejętności reagowania na polecenia w trakcie zabaw ruchowych.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami zachowania bezpieczeństwa w lesie w stosunku do zwierząt: nie podchodź, nie dotykaj, nie uciekaj.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat.
  • Zapoznanie dzieci z powszechnymi gatunkami roślin w Polsce i ich roli.
  • Wdrażanie dzieci do ostrożności w kontaktach z roślinami;  rozwijanie wiedzy o barwach, kontrastach.
  • Uświadamianie dzieciom sposobów bezpiecznego zachowania w trudnych sytuacjach pogodowych.
  • Rozwijanie wiedzy dzieci na temat pochodzenia, natury i skutków zjawisk pogodowych.
  • Utrwalanie wiedzy dzieci na temat barw i ich łączenia.
  • Kształtowanie świadomości cykliczności w przyrodzie – pory roku, pory dnia.
  • Wdrażanie dzieci do systematycznej pracy.
  • Zachęcanie dziecka do świadomej obserwacji otaczającego je świata.
  • Doskonalenie percepcji wzrokowej.
  • Rozwijanie umiejętności plastycznych i wyobraźni.
  • Utrwalenie wiedzy dzieci dotyczącej cech barw: ciepłe i zimne kolory.
  • Zapoznanie dzieci z pracą artystów: malarzem, rzeźbiarzem, poetą, muzykiem.
  • Rozwijanie wyobraźni i kreatywności przez układanie pejzaży górskich z figur geometrycznych.
  • Doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu przez zabawę w echo.
  • Porządkowanie wiedzy dzieci na temat rzek, jezior, mórz.
  • Doskonalenie umiejętności koordynacji ruchowej i orientacji.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa –  postępowania w przypadku zgubienia się.
  • Rozwijanie u dzieci umiejętności bezpiecznego posługiwania się danymi identyfikacyjnymi: imię, nazwisko, imiona rodziców, adres.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawanie zapisu imion: własnego i innych.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat.
  • Rozwijanie umiejętności śpiewania w grupie.
  • Zapoznanie dzieci z funkcją pocztówek i zachęcenie do wysyłania kartek z wakacji do przedszkola.

 

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań –  zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy.
  • Zabawy z powitankami –  wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie.
  • Zabawy z rymowankami do masażu –  doskonalenie orientacji w schemacie ciała i rozluźnienie emocji.
  • Elementy zestawów ćwiczeń ruchowych w ranku.
  • Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Słuchanie tekstów czytanych przez N.
  • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym–  bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych.
  • „Krąg przyjaciół” – rozmowa o minionym dniu: zabawach w sali i ogrodzie, zajęciach, bohaterach z opowiadań, wspólnych tańcach. Dzieci powtarzają aktualnie poznawaną piosenkę. Mówią, co się im najbardziej podobało. Przypominają sobie, czy może warto komuś z grupy za coś podziękować lub kogoś przeprosić – podchodzą podają dłoń. N. pobudza ciekawość dzieci tym, co wydarzy się następnego dnia.
  • Zajęcia wyrównawcze i rozwijające –  zabawy ćwiczące umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, matematyczne.

 

 

Kontakt

Publiczne Przedszkole nr 3

ul. Bohaterów Modlina 26
05-100 Nowy Dwór Mazowiecki

tel: 22 775-35-44
e-mail: sekretariat@pp3.nowydwormaz.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.