Zadania wychowawczo-dydaktyczne na miesiac Czerwiec 2023
dla grupy dzieci 4-letnich
Tematy kompleksowe:
- „Jak powstaje….?”
- „Wielka wyprawa”
- „Smaki i zapachy lata”
- „Wakacyjne przygody”
dziecko:
- rozpoznaje przedmiot za pomocą dotyku
- określa, w jakim zawodzie ludzie wykorzystują ten przedmiot
- wskazuje na ilustracji przedstawiciela danego zawodu
- dzieli nazwy na sylaby
- wskazuje pieniądze wśród innych przedmiotów
- opisuje doświadczenie dotyku różnych rodzajów tkanin i dzianin
- podaje nazwy wskazanych ubrań
- wie, że ubranie może być wyprodukowane z bawełny (pochodzenia roślinnego), wełny (pochodzenia zwierzęcego) lub materiałów sztucznych
- wyjaśnia, co to jest nabiał
- podaje nazwy zwierząt, z których mleka jest przygotowywany nabiał
- podaje nazwy instrumentów przedstawionych na ilustracjach
- określa sposób grania na danym instrumencie
- klasyfikuje obrazki instrumentów ze względu na sposób wydobywania dźwięku z danego instrumentu
- podaje nazwy przedmiotów wykorzystywanych w pracy kucharza
- wie, że ludzie na świecie posługują się różnymi językami
- podaje nazwy potraw charakterystycznych dla wybranych krajów
- wie, do czego służy globus i mapa świata
- wie, że w różnych częściach występują zwierzęta i rośliny, które się różnią od występujących w Polsce
- dobiera ubrania do podanego miejsca podróży
- podaje nazwy różnych środków transportu
- spośród zdjęć różnych zwierząt wybiera zdjęcia zwierząt egzotycznych
- podaje nazwy wybranych zwierząt egzotycznych
- zna podstawowe informacje na temat wybranych zwierząt egzotycznych
- miesza farby w różnych kolorach, aby otrzymać inny kolor
- z uwagą słucha informacji o góralskich zwyczajach i sztuce
- opisuje słownie górki krajobraz
- wskazuje zwierzęta żyjące w górach
- zna zasady zachowania w parku narodowym
- z uwaga słucha informacji o Mazurach
- omawia zasady bezpieczeństwa podczas zabawy w wodzie i nad wodą
Zadania do codziennej realizacji:
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy.
- Zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie.
- Zabawy z rymowankami do masażu – doskonalenie orientacji w schemacie ciała i rozluźnienie emocji.
- Elementy zestawów ćwiczeń ruchowych w ranku.
- Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
- Słuchanie tekstów czytanych przez N.
- Zabawy w ogrodzie przedszkolnym– bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych.
- „Krąg przyjaciół” – rozmowa o minionym dniu: zabawach w sali i ogrodzie, zajęciach, bohaterach z opowiadań, wspólnych tańcach. Dzieci powtarzają aktualnie poznawaną piosenkę. Mówią, co się im najbardziej podobało. Przypominają sobie, czy może warto komuś z grupy za coś podziękować lub kogoś przeprosić – podchodzą podają dłoń. N. pobudza ciekawość dzieci tym, co wydarzy się następnego dnia.
- Zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, matematyczne.