PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
NA MIESIĄC MARZEC 2025
DLA GRUPY IV ”Wróbelki’’
dzieci 4 - letnie
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- Zwierzęta z przed milionów lat.
- Pogoda marcowa.
- Wiosno, ach to ty….
- Mamy różne charaktery.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne
DZIECKO:
- wypowiada się zdaniami na określony temat;
- odpowiada na pytania do wiersza;
- słucha uważnie czytanego tekstu;
- poszerza wiedzę o dinozaurach;
- bierze udział w eksperymentach;
- formułuje spostrzeżenia i wnioski;
- obserwuje zjawisko topnienia lodu;
- osłuchuje się z nazwą i symbolami pory roku- wiosny
- nazywa symbole pogody;
- wie, co znaczy ,,ubierać się na cebulkę”;
- zna elementy garderoby;
- rozwiązuje zagadki słuchowe;
- wie, co jest potrzebne i w jaki sposób posadzić rośliny;
- wie, jakie ptaki wracają na wiosnę do Polski;
- rozwija przyjazne stosunki z rówieśnikami;-
- rozpoznaje emocje;
- rozróżnia pozytywne zachowania od negatywnych;
- odwzorowuje układ znaków graficznych;
- przelicza w poznanym zakresie;
- odróżnia prawidłowe liczenie od liczenia błędnego;
- kontynuuje rytm zapoczątkowany przez nauczyciela;
- segreguje przedmioty według określonej cechy;
- wie, które przedmioty będą unosić się na wodzie, a które utoną
- stosuje określenia: długi, krótki;
- kontynuuje wzór zgodnie z zauważonym rytmem;
- wykonuje prace plastyczne według instrukcji nauczyciela;
- sprząta swoje miejsce pracy;
- projektuje marcowy garnek;
- przedstawia treść piosenki ruchem;
- wie, o czym opowiada piosenka;
- aktywnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne;
- wie, że aktywność fizyczna jest potrzebna do zachowania zdrowia;
- rozwija świadomość własnego ciała;