PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
NA MIESIĄC Listopad 2024
DLA GRUPY II ”Misie’’
dzieci 3 - letnie
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- Album rodzinny
- Mała i duża ojczyzna
- Ja i moje ciało
- Przygotowania do zimy
Dziecko umie, potrafi, wie:
- kształtuje i doskonali umiejętność wyrażania emocji,
- poznaje uczucie tęsknoty,
- kształtuje umiejętność nazywania członków najbliższej rodziny,
- poznaje rolę rodziny w swoim życiu,
- doskonali umiejętność rozmawiania o osobach bliskich
- poznaje nową figurą geometryczną – kwadrat,
- uwrażliwia się na potrzebę niesienia pomocy innym
- kształtuje umiejętność dostrzegania zależności między poszczególnymi członkami rodziny,
- poznaje nazwę-drzewo genealogiczne,
- rozwija umiejętność posługiwania się określeniami: najpierw, potem, na końcu
- kształtuje umiejętność swobodnych wypowiedzi,
- doskonali umiejętność szybkiego zapamiętywania,
- rozwija umiejętność wykonywania prostych prac technicznych
- kształtuje umiejętność rozpoznawania symboli narodowych,
- poznaje terminy: ojczyzna oraz patriotyzm,
- wdraża się do odpowiedzialności
- kształtuje umiejętność wypowiadania się na forum grupy,
- poznaje miejsce zamieszkania poszczególnych zwierząt,
- rozwija umiejętność sylabizowania
- Doskonali umiejętność przeliczania elementów,
- kształci umiejętność koncentracji uwagi,
- rozwija umiejętność reagowania na umówiony sygnał
- kształci umiejętność przewidywania skutków swoich działań,
- poznaje zwierzęta gospodarskie,
- trenuje pamięć
- kształtuje umiejętności rytmiczne,
- poznaje hymn Polski,
- doskonali koncentrację uwagi
- uczy się rozróżniania podstawowych emocji i wyrażania uczuć,
- rozumie proste polecenia,
- integruje się z grupą w trakcie zabaw ruchowych
- nazywa części ciała,
- rozwija świadomość własnego ciała,
- przeżywa radość ze wspólnej zabawy
- rozwija myślenie matematyczne,
- utrwala pojęcia: para,
- rozróżnia prawą i lewą stronę,
- kształtuje ogólną sprawność fizyczną
- poznaje zmysł wzroku, słuchu, węchu, dotyku i smaku,
- rozwija inwencję twórczą,
- wdraża się do szanowania zabawek
- kształtuje motorykę małą,
- doskonali orientację w przestrzeni,
- wdraża się do sprzątania stanowiska pracy po skończonej zabawie
- doskonali umiejętność opisywania różnic między snem ludzi i zwierząt,
- poszerza wiedzę na temat zmian zachodzących w przyrodzie podczas zimy,
- wzmacnia empatię i troskę o innych w trudnych warunkach zimowych
- rozwija umiejętność obserwacji i rozumienia otaczającego świata,
- uczy się rozpoznawania i nazywania różnych zwierząt,
- uczy się szacunku do zwierząt i środowiska naturalnego
- rozwija umiejętności matematyczne;
- kształtuje umiejętność skupienia uwagi
- zauważa zmiany w wyglądzie zwierząt,
- kształtuje umiejętność formułowania wypowiedzi,
- wdraża się do samodzielności
- nabywa umiejętności plastyczne,
- rozwija umiejętność rozumienia prostych instrukcji i wykonywania zadań,
Zadania do codziennej realizacji:
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy
- Zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie
- Zabawy z rymowankami do masażu – doskonalenie orientacji w schemacie ciała i rozluźnienie emocji
- Elementy zestawów ćwiczeń ruchowych w ranku
- Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych
- Słuchanie tekstów czytanych przez N
- Zabawy w ogrodzie przedszkolnym– bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych
- Zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, matematyczne