ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ 2023
Tematy kompleksowe:
1. Kto nam pomoże?
2. Książka – mój przyjaciel
3. Moja Rodzina i ważne uczucia
Każde dziecko:
- zapoznaje się z zawodem strażaka, policjanta, lekarza;
- zna numer alarmowy 112;
- potrafi przyporządkować funkcjonariuszy i pojazdy do odpowiedniej sytuacji;
- umie wypowiedzieć się na temat ilustracji związanych z bezpieczeństwem;
- potrafi ułożyć obrazek składający się z części;
- rozpoznaje zapis graficzny numeru alarmowego;
- wie, w jakich sytuacjach należy wezwać odpowiednie służby;
- wie, jakie informacje należy podać w razie zagrożenia;
- zna piosenkę „112 numer alarmowy”;
- poznaje zawód bibliotekarza;
- zna zasady zachowania się w bibliotece;
- poznaje wzory zachowań w miejscach publicznych;
- rozwija zainteresowanie bajkami, baśniami;
- rozumienie, że świat fikcji nie jest tożsamy ze światem realnym;
- poznaje umiejętność wcielania się w role;
- utrwala znajomość kształtów i nazw figur geometrycznych;
- aktywnie słucha muzykę;
- poznaje równicę między biblioteką a księgarnią;
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na podaną cechę;
- wdraża się do uważnego słuchania;
- wdraża do szybkiego reagowania na sygnał;
- wykonuje zakładkę do książki;
- poznaje piosenki „Nie chcę cię znać”;
- globalnie czyta wyrazy: mama, tata;
- rozwija umiejętność przeliczania i określania, czego jest mniej, więcej i tyle samo;
- wdraża się do pomagania członkom rodziny;
- rozwija umiejętności obdarowywania bliskich własnoręcznie przygotowanymi prezentami i czerpie z tego radość;
- rozwija umiejętności matematyczne w zakresie kontynuowania sekwencji;
- wie, jakie uczucia łączą go z bliskimi;
- rozwija umiejętności okazywania uczuć wobec bliskich;
- formułuje wypowiedzi na podstawie opowiadania i własnych doświadczeń;
- rozwija myślenie przyczynowo-skutkowego poprzez układanie historyjek obrazkowych;
- kształtuje umiejętności radzenia sobie z różnymi emocjami.
Dziecko 5-letnie:
- rozpoznaje i nazywa cyfry;
- doskonaleni umiejętności operowania pojęciami: największy, najmniejszy i rozumienia ich;
- wyróżnienia głoski w nagłosie;
- wyróżniania głoski w wygłosie;
- układa książek od największej do najmniejszej;
- doskonali umiejętność orientacji na kartce;
- zna numery alarmowe 997, 998, 999, 112;
- czyta globalnie policja, straż pożarna, karetka;
- łączy kropki z cyframi;
- rysuje po śladzie;
- posługuje się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
- kształtuje umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0, 10; operowanie liczebnikami porządkowymi;
- rozwija umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie.