PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2024
DLA GRUPY II ”Misie’’
dzieci 3 - letnie
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- „Witamy po wakacjach”
- ,,Wokół nas”
- ,,Nasze pasje”
- ,,Jesień w naszej okolicy”
Dziecko potrafi, umie,wie;
- Uczy się funkcjonować bez rodziców w grupie rówieśniczej
- Poznaje zasady panujące w grupie i stara się w miarę możliwości ich przestrzegać
- Uczy się lub doskonali czynności samoobsługowe
- Kształtuje prawidłowej postawy wobec swoich obowiązków
- Wdraża się do zgodnej zabawy i porozumiewania się umiarkowanym tonem głosu.
- Podejmuje próby udziału w zajęciach
- Zapoznaje się z wybranymi zabawami
- Poznaje rozkład pomieszczeń w budynku przedszkolnym , poznaje zasady bezpiecznego poruszania się po nim
- Uczy się dbania o swoje rzeczy
- Uczy się porządkowania zabawek po zakończonej zabawie
- Stara się na miarę swoich możliwości przestrzegać zasady - zakazu samodzielnego oddalania się od grupy
- Uczy się zasad bezpiecznej zabawy w budynku i poza nim
- Poznaje zasady bezpiecznego korzystania z łazienki, wc
- Poznaje sytuacje , po których należy myć ręce
- Poznaje zasady kulturalnego spożywania posiłków
- Rozwija kreatywność ruchową poprzez naśladowanie gestem i ruchem wybranych zwierząt
- Próbuje w sposób werbalny przedstawić swoje upodobania, pasje, powiedzieć co lubi
- Uczy się obserwować konkretne rzeczy w najbliższym otoczeniu
- Poznaje porę roku - jesień
- Rozpoznaje nazwy kolorów podstawowych
- Doskonali umiejętność dzielenia się zabawkami
- Poznaje zasady samodzielnego i bezpiecznego korzystania ze schodów
- Rozbudza ciekawość i zmysł dotyku oraz utrwala nazwy wybranych warzyw i owoców
- Próbuje określić swoje odczucia na temat smaku wybranych warzyw i owoców
- Rozpoznaje i podaje nazwy wybranych owoców
- Poznaje zagadnienia dotyczące świata przyrody
- Poznaje charakterystyczne cechy dla jesiennego krajobrazu
Piosenka
,,Do przedszkola idzie maluch”
Do przedszkola idzie maluch
tup, tup, tup, tup
wszyscy dziś maluch chwalą
tup, tup, tup, tup
Zna wierszyki i piosenki
la, la, la, la
zawsze chodzi uśmiechnięty
la, la, la, la
Zadania do codziennej realizacji:
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy
- Zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie
- Zabawy z rymowankami do masażu – doskonalenie orientacji w schemacie ciała i rozluźnienie emocji
- Elementy zestawów ćwiczeń ruchowych w ranku
- Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych
- Słuchanie tekstów czytanych przez N
- Zabawy w ogrodzie przedszkolnym– bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych
- Zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, matematyczne