Zadania wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc Czerwiec 2022
dla grupy II – ,,MISIE''
Tematy kompleksowe:
- „Dzień Dziecka”
- „Zwierzęta duże i małe”
- „Lato”
- ,,Wakacje”
Dziecko:
- Uświadamia sobie swoje prawa do zabawy, nauki i rozwoju.
- Kształtuje umiejętności klasyfikowania ze względu na jedną lub dwie cechy.
- Kształtuje prawidłowej postawy wobec swoich obowiązków.
- Wypowiada się na temat obowiązków domowych i przedszkolnych dzieci – zabawy parateatralne.
- Wdraża się do zgodnego współdziałania w zespołach i porozumiewania się umiarkowanym tonem głosu.
- Podejmuje prace plastyczne w małych zespołach.
- Kształtuje umiejętność wypowiadania się na temat swoich marzeń.
- Kształtuje umiejętność cierpliwego wysłuchiwania innych.
- Zapoznaje się z wybranymi zwyczajami i zabawami rówieśników z różnych części świata.
- Rozwija w sobie postawy szacunku dla inności fizycznej i kulturowej.
- Poszerza wiedzę o nazwy zwierząt żyjących w polskich lasach: dzik, zając, lis, sarna.
- Wdraża się do szanowania zwierząt i ich miejsca zamieszkania.
- Rozpoznaje i podaje nazwy zwierząt mieszkających w zoo.
- Rozwija kreatywność ruchową poprzez naśladowanie gestem i ruchem wybranych zwierząt.
- Określa cechy jakościowe i ćwiczy umiejętność używania tych określeń.
- Kształtuje umiejętność porządkowania elementów od najmniejszego do największego i odwrotnie.
- Obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie latem.
- Rozpoznaje nazwy kolorów podstawowych i pochodnych.
- Poznaje zjawiska atmosferyczne występujące w czasie burzy.
- Rozumie podstawowe zasady bezpiecznego zachowania się w czasie burzy – chowa się do budynku.
- Przypomina sobie znaczenie wyrażenia -kalendarz pogody.
- Rozumie znaczenie oznaczeń symbolicznych – posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych.
- Utrwala wiedzę na temat letnich zjawisk atmosferycznych.
- Rozpoznaje na obrazkach krajobrazy: morze, góry, las.
- Poznaje Polskę podczas zabawy tematycznej „wzdłuż Wisły”.
- Poznaje charakterystyczne cechy krajobrazu morskiego oraz sposobów spędzania czasu nad morzem.
- Poznaje właściwości piasku w toku zabaw eksperymentalnych.
- Zwraca uwagę na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych wyjazdów (uwzględnienie ochrony przed słońcem).
- Rozpoznaje krajobraz górski na ilustracjach.
- Usprawnia umiejętności ruchowe poprzez ćwiczenia równoważne, wzmacniające mięśnie nóg.
- Wie, jak odpowiednio przygotowywać się do górskich wędrówek.
- Doskonali mowę podczas dzielenia się swoimi planami wakacyjnymi.
- Wyraża swoje myśli w sposób zrozumiały dla otoczenia.
Zadania do codziennej realizacji:
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci zachęcanie dzieci do zgodnych zabaw.
- „Powitanka” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery.
- Zabawy wprowadzające do tematu dnia – zabawy paluszkowe, rozwiązywanie zagadek, słuchanie wiersza, słuchanie piosenek, praca z obrazkiem, ćwiczenia spostrzegawczości, czytanie globalne, zabawy muzyczno-ruchowe, osłuchanie z piosenką, ćwiczenia oddechowe.
- Zabawy rozwijające sprawność fizyczną.
- Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
- Słuchanie tekstów czytanych przez N.
- Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – prowadzenie obserwacji przyrody. Zabawy integracyjne na świeżym powietrzu. Przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu.
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.