PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
NA MIESIĄC Luty 2025
DLA GRUPY II ”Misie’’
dzieci 3 - letnie
TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. „W dawnych czasach”
2. „Każdy potrzebuje miłości”
3. „Bale w karnawale”
4. „Razem możemy więcej!”
Dziecko umie, potrafi, wie:
– poszerza wiedzę o życiu zwierząt prehistorycznych
– poznaje pojęcie: jaskiniowcy
– pokazuje ruchem, gestem hasło zagadki oraz rozwiązuje kalambury
– doskonali umiejętność rozpoznawania poznanych figur geometrycznych
– inicjuje zabawy lub przyłącza się do zabaw innych dzieci
– obrysowuje dinozaura po śladzie najpierw palcem, potem kredką
– poznaje pojęcie: walentynka
– potrafi rozpoznać i nazwać emocje i uczucia np.: miłość, przyjaźń
– nazywa podstawowe emocje bohaterów opowiadania
– doskonali umiejętność wyrażania pozytywnych uczuć
– koloruje czerwone i czarne serca na obrazkach przedstawiających odpowiednie i nieodpowiednie zachowania
– zna znaczenia pojęcia: bal karnawałowy
– rozpoznaje i nazywa emocje bohaterów opowiadania
– potrafi wskazać zdjęcie przedstawiające daną emocję
– opisuje prostymi zdaniami wygląd różnych strojów karnawałowych
– odgaduje kogo przedstawia dana postać
– ogląda ilustracje przedstawiające karnawałowe nakrycia głowy
– ozdabia czapeczkę karnawałową korzystając z różnorodnych materiałów plastycznych i kleju
– bierze aktywny udział w grupowych zabawach ruchowych
– poznaje znaczenie słowa: serpentyna
– porównuje długość używając określeń: krótsza–dłuższa
– bierze udział we wspólnym dekorowaniu sali
– integruje się z kolegami i koleżankami w znany sobie sposób, np. wspólną zabawą ruchową, nawiązując w ten sposób bliższe relacje
– stosuje zwroty grzecznościowe w różnych aspektach i stosuje je: proszę, dziękuję, przepraszam
– doskonali sprawność narządów artykulacyjnych w toku różnorodnych zabaw
– utrwala znaczenie pojęcia: karnawał
– poznaje zwyczaje karnawałowe w różnych częściach świata
– wzmacnia więzi koleżeńskie i dobre relacje z rówieśnikami poprzez atmosferę przyjemnej zabawy
– nazywa kostiumy karnawałowe, które mają na sobie dzieci
– łączy w pary takie same balony, koloruje biały balon na taki kolor, żeby powstała jeszcze jedna para
– poznaje wartość współpracy przy wykonywaniu wspólnego zadania
– uczy się radzenia sobie z trudnymi emocjami związanymi z koniecznością podporządkowania się ustalonym zasadom
– wie, że inne dzieci mają prawo bawić się tymi samymi zabawkami
– zauważa odmienne upodobania rówieśników dotyczące zabawy
Zadania do codziennej realizacji:
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy
- Zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie
- Zabawy z rymowankami do masażu – doskonalenie orientacji w schemacie ciała i rozluźnienie emocji
- Elementy zestawów ćwiczeń ruchowych w ranku
- Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych
- Słuchanie tekstów czytanych przez N
- Zabawy w ogrodzie przedszkolnym– bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych
- Zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, matematyczne