ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ 2024
Tematy kompleksowe:
1. Mój kraj w baśniach i legendach polskich
2. Ja i moja rodzina
Dziecko:
-
poznaje wartość „mądrość”,
-
poznaje swój kraj poprzez czerpanie wiedzy z książek,
-
interesuje się historią Polski,
-
posiada wiedzę na temat symboli narodowych i ich znaczenia (dlaczego są takie a nie inne),
-
rozwija umiejętność słuchania ze zrozumieniem oraz budowania wypowiedzi,
-
buduje wiarę we własne siły i chęci zdobywania nowej wiedzy,
-
poznaje wygląd różnych książek, zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w ich wyglądzie,
-
rozwija percepcję słuchową i umiejętność komunikacyjną dzieci,
-
rozwija ciekawość poznawczą,
-
buduje zainteresowanie książkami poprzez różne zabawy,
-
uczestniczy w zajęciach w bibliotece,
-
rozwija orientację w przestrzeni,
-
rozwija słuch muzyczny oraz poczucie rytmu,
-
rozwija sprawność fizyczną,
-
wdraża się do uważnego słuchania poleceń N.,
-
poznaje pojęcie „sensoryczna książeczka”,
-
rozwija motorykę małą i precyzję ruchów rąk,
-
integracje się z grupą podczas wykonywania pracy plastycznej i zabawy,
-
poznaje różne rodzaje książek,
-
rozwija umiejętność wypowiadania się na określony temat,
-
wzbogaca słownik czynny o nowe zwroty i rozumie ich znaczenie,
-
poznaje wybrane utwory z kanonu literatury dziecięcej (bajki i baśnie),
-
potrafi wypowiadać się na określony temat, doskonali umiejętność słuchania ze zrozumieniem,
-
rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
-
zgodnie współpracuje,
-
rozwija umiejętność rozwiązywania prostych zadań tekstowych,
-
rozwija sprawność motoryczną i tężyznę fizyczną,
-
rozwija umiejętność słuchania muzyki i nazywania jej nastroju,
-
samodzielnie podejmuje się zadań oraz, zgodnie współpracuje i przełamuje lęku przed publicznym wystąpieniem,
-
poznaje rolę i wartość rodziny,
-
rozwija umiejętność nazywania i rozmawiania o emocjach,
-
zna rolę poszczególnych członków rodziny,
-
rozwija umiejętność odpowiadania na pytania zdaniem,
-
wzmacnia więzi rodzinne,
-
pozna nazwy wybranych kwiatów,tworząc upominek dla bliskich,
-
doskonali umiejętność przeliczania na konkretach,
-
jest wrażliwy na potrzeby innych,
-
pozna wybrane utwory muzyki poważnej,
-
umiejętnie i interpretuje utwory muzyczne za pomocą ruchu,
-
pozna wartość obdarowywania najbliższych upominkami,
-
rozwija kreatywność i koncentrację,
-
rozumie wartość własnoręcznie przygotowanego upominku,
-
pozna rolę rodziny w życiu każdego z jej członków,
-
jest świadome piękna bycia częścią rodziny,
-
rozumie wartość spędzania czasu wolnego w rodzinie,
-
cierpliwie oczekuje na swoją kolej podczas zabaw,
-
wykonuje prace plastyczne wg instrukcji słownej N.,
-
rozwija poczucie estetyki,
Zadania do codziennej realizacji:
-
zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy,
-
zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie,
-
zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia,
-
zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych,
-
słuchanie tekstów czytanych przez N.,
-
zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub spacer – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych, obserwacje przyrodnicze,
-
zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowo-wzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.