przedszkole

Publiczne Przedszkole nr 3
"SŁONECZNA KRAINA"

w Nowym Dworze Mazowieckim

Aktualności

Pomoc dla Kacperka

Dyrekcja, grono pedagogiczne oraz pracownicy Publicznego Przedszkola nr 3 składają serdeczne podziękowania i wyrazy szczerego ...

Zebrania rodziców

Zapraszamy rodziców do udziału w zebraniach ogólnych, które odbędą się w terminach według poniższego harmonogramu. Podczas zebrań ...

Linki

I - "Rybki"

Zadania wychowawczo-dydaktyczne

 

na miesiąc PAŹDZIERNIK 2019

 

Tematy kompleksowe:

 

  1. Witamy Panią Jesień

  2. Dbamy o czystość

DZIECKO :

- poszerza swoją wiedzę o otaczającym świecie, poznaje pojęcie pory roku jesień,

- rozróżnia i nazywa barwy: zielony, czerwony, żółty, niebieski, fioletowy,różowy, brązowy,

biały, czarny, pomarańczowy,

- próbuje przyporządkować przedmiot do koloru: czerwony jak pomidor itd.,

- wzbogaca słownictwo o nazwy warzyw i owoców,

- rozwijania logiczne myślenie poprzez pierwsze próby uogólniania pojęć: jabłko, gruszka,

śliwka to owoce,

- uważnie słucha tekstów czytanych przez nauczycielkę, kształci umiejętność skupienia

uwagi na słowie mówionym,

- pokonuje nieśmiałość podczas wypowiedzi,

- potrafi opanować pamięciowo krótszy tekst wiersza,

- rozumie znaczenie spożywania urozmaiconych posiłków,

- wie co jest potrzebne do utrzymania higieny,

- potrafi samodzielnie załatwić swoje potrzeby,

-wie co należy robić w łazience,

- dba o porządek w łazience,

- wie, że każdy ma swoje przybory do mycia- szczoteczka do zębów, kubeczek,

- wykona pracę wyklejankę wg własnego pomysłu- wzór na ręczniku,

- prawidłowo korzysta z kleju,

- wyklei wzór ręcznika z gotowych elementów,

- wie, że należy myć całe ciało,

- wie, jakie przybory służą do mycia, rozpoznaje i nazywa przybory toaletowe,

- rozpoznaje i nazywa przedmioty za pomocą dotyku,

- stara się zapamiętać określenia – prawa, lewa,

- zapamięta prawą stronę kartki,

- wysłucha uważnie wiersza,

- zauważy ciągłość zdarzeń, rozumie przyczynę i skutek,

- powtarza strofy z nauczycielem,

- wie do czego służy chusteczka,

- weźmie udział w zabawie badawczej- puszczanie baniek

- stosuje się do reguł zabawy, zapamiętuje kolejność działań,

- rozwija analizę i syntezę słuchową poprzez rytmiczne dzielenie nazw owoców na sylaby,

- rozwija pamięć słuchową i prawidłową wymowę,

- usprawnia analizator wzroku w trakcie dobierania obrazków wg ustalonej cechy, np.:

duży ogórek – mały ogórek, czerwone jabłko – zielone jabłko, itp.

- podejmuje próbę rozpoznania i nazywania owoców oraz warzyw za pomocą zmysłów –

wzrok, dotyk, węch,

- przestrzega zakazu zrywania i próbowania jakichkolwiek owoców bez zgody nauczycielki,

dorosłych,

- ro rozpoznaje symbole graficzne cyfr: 1, 2,

- potrafi określić liczebność zbiorów za pomocą określeń – dużo, mało, średnio,

- potrafi rozwiązywać proste zagadki słowne, obrazkowe, zwija koncentrację

i spostrzegawczość,

- rozwija sprawność motoryki małej i dużej w czasie prac plastycznych w małych zespołach

oraz w czasie pracy z całą grupą,

- potrafi posługiwać się pędzlem, zna zasady malowania farbami,

- wie, że należy chronić się przed brudem stara się samodzielnie zdjąć fartuch,

- dba o porządek w czasie pracy,

- wyrabia wiarę we własne siły w trakcie zapełniania nietypowej powierzchni farbą i

tworzenia różnych odciskanych form,

- ćwiczy sprawność manualną, bawi się tworzywem- masa plastyczna

- potrafi ulepić sznurek i kropkę,

- pozna i rozumie pojęcie „para”,

- rozwija analizę i syntezę wzrokową podczas składania obrazka z części,

- rozpozna i określi cechy słyszanych dźwięków: wysokie-niskie,

- uważnie słucha wzorowego wykonania piosenki i próbuje klaskać w rym piosenki,

- maszeruje w takt muzyki,

- jest radosne podczas zabawy przy tej piosence,

- usprawnia pracę języka w trakcie kierowania go w kąciki ust, do wargi górnej i dolnej,

- nabywa umiejętność współdziałania z partnerami,

- przyswaja zasady kulturalnego zachowania się w stosunkach międzyludzkich,

- uczy się stosowania zwrotów grzecznościowych,

- integruje się z partnerami z grupy oraz niweluje poranny marazm,

- zna imiona swoich kolegów, wita się za pomocą uścisku dłoni,

-potrafi bezpiecznie poruszać się po sali,

- rozwija refleks poprzez szybką reakcję na hasło słowne,

- pobudza aktywność ruchową,

- wyrabia umiejętność wyczucia przestrzeni, czasu, płynności ruchów podczas zabaw

ruchowych,

- kształci umiejętność poruszania się zorganizowaną grupą w miejscach publicznych,

- przestrzega zasady nie oddalania się od grupy.

 

 

 

 

 

-

NASZE ZABAWY

IMG_1175
IMG_1177
IMG_1183
IMG_1184
IMG_1185
1 2 3 4 5

DARY JESIENI

1280
72231715_538916829983016_4088544171252514816_n
72468719_2948997768463321_6219538232917360640_n
72484163_507140743474033_2084395169741799424_n
72595853_1578658978956107_4020440086020620288_n
1 2 3 4 5

Kontakt

Publiczne Przedszkole nr 3

ul. Bohaterów Modlina 26
05-100 Nowy Dwór Mazowiecki

tel: 22 775-35-44
e-mail: sekretariat@pp3.nowydwormaz.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.