Aktualności

Wścieklizna - komunikat Wojewody ...

Dzikie zwierze na posesji Jak postępować w przypadku pogryzienia lub pokąsania przez dzikie zwierzę

Regulamin funkcjonowania PP3 w ...

Regulamin funkcjonowania PP3 w Nowym Dworze Maz. w okresie epidemii COVID-19 udostępniony jest pod linkiem Rodzice mają obowiązek zapoznania ...

Zebrania dla rodziców -nowo ...

OGŁOSZENIE DLA RODZICÓW DZIECI NOWO PRZYJĘTYCH Szanowni Państwo, Zapraszam do udziału w zebraniach dla rodziców dzieci nowo przyjętych ...

Dyżur wakacyjny 2021

ZASADY ORGANIZACJI DYŻURU WAKACYJNEGO W PUBLICZNYM PRZEDSZKOLU NR 3 (PP3) w Nowym Dworze Mazowieckim. Dyżur wakacyjny w ...

KORONAWIRUS -działania ...

Aktualne zasady i ograniczenia -------- > link PODSTAWOWE ŚRODKI OCHRONNE PRZECIWKO ...

Linki

II - "Misie"

             Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc czerwiec 2021

dla grupy II – MISIE

 

TEMATYKA

1. Lato czas zabawy

2. Kolorowe lato

3. Żegnamy przedszkole

4. Jedziemy na wakacje

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • układanie elementów według zasady po tyle samo;
  • ćwiczenie w posługiwaniu się wyrażeniem po równo;
  • ćwiczenie umzapoznanie ze świętem Dnia Dziecka;
  • stwarzanie warunków do wyrażania emocji ciałem;
  • zachęcanie do radosnej zabawy w grupie;
  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • kształtowanie postawy koleżeńskiej w zabawie;
  • uświadomienie, że w otoczeniu są osoby, do których można zwrócić się po pomoc;
  • rozkładaiejętności uważnego słuchania;
  • rozbudzenie zainteresowania zwierzętami egzotycznymi poprzez zabawy ruchowe;
  • rozwijanie percepcji słuchowej;
  • kształtowanie wrażliwości na odgłosy zwierząt;
  • rozwijanie prawidłowej percepcji i znajomości nazw kolorów;
  • kształtowanie aktywności twórczej i wyobraźni;
  • zachęcanie do dzielenia się swoimi doświadczeniami;
  • rozumienie i dostrzeganie potrzeby współdziałania w grupie na podstawie obserwacji życia mrówek;
  • kształtowanie przyjaznego stosunku do przyrody;
  • wdrażanie do współdziałania z rówieśnikami;
  • dokonywanie syntezy słownej;
  • kształtowanie logicznego myślenia;
  • rozumienie znaczenia pszczół w życiu człowieka;
  • rozpoznawanie oznak lata;
  • nazywanie zjawisk pogodowych upał, burza;
  • rozumienie potrzeby nawadniania organizmu podczas upału;
  • rozwijanie zdolności gry na instrumentach muzycznych;
  • kształtowanie wrażliwości na muzykę;
  • wyrażanie radości z pory roku w utworze muzycznym;
  • umiejętność lepienia z plasteliny zwierząt żyjących w trawie;
  • rozwijanie motoryki małej w różnych działaniach plastycznych;
  • rozumienie, że przyjacielem może zostać zwierzę żyjące na wolności;
  • pobudzanie zmysłów;
  • zdobywanie samodzielnych doświadczeń sensorycznych;
  • nabywanie samodzielności podczas wykonywania codziennych czynności;
  • rozumienie znaczeń znaków i symboli;
  • szyfrowanie słów;
  • dzielenie się przeżyciami z najbliższymi;
  • łączenie elementów w zbiory;
  • rozwijanie zdolności matematycznych podczas zabawy z kodowaniem;
  • doskonalenie koncentracji podczas wykonywania zajęć;
  • poznanie zabaw ruchowych z wykorzystaniem różnego rodzaju piłek;
  • kształtowanie sprawności fizycznej i doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej;
  • wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych podczas zabaw ruchowych z piłką;
  • komponowanie wzorów w ograniczonym polu;
  • wyrażanie siebie poprzez różnorodną sztukę;
  • odczuwanie satysfakcji z wykonanej pracy plastycznej i uświadamianie wpływu na jej kształt;
  • nauka pokonywania trudności;
  • nabywanie odporności psychicznej;
  • kształtowanie umiejętności samodzielnego działania;
  • rozwijanie pamięci w zabawach językowych;
  • kształtowanie słuchu fonematycznego;
  • odczuwanie przyjaznego stosunku do środowiska przyrodniczego;
  • rozumienie pojęcia: jeden do jednego;
  • nabywanie nowych umiejętności matematycznych;
  • wychowanie do poszanowania zdrowia;
  • rozwijanie zdolności wokalnych i ruchowych;
  • umiejętność reagowania ruchem na sygnał słowny;
  • wdrażanie do skupiania uwagi podczas zajęć muzycznych;
  • rozwijanie sprawności motorycznych podczas zabaw plastycznych;
  • nabywanie nowych doświadczeń podczas eksperymentowania z kolorami;
  • czerpanie radości w trakcie zabaw z bańkami mydlanymi.

 

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zabawy dowolne w sali:
  • zachęcanie do korzystanie z jej wyposażenia;
  • zachęcanie do zabaw grupowych w kącikach zainteresowań;
  • wdrażanie do porozumiewania się umiarkowanym głosem;
  • zachęcanie dzieci do zabawy samodzielnie wybranymi zabawkami, dbanie o zgodną i bezpieczną zabawę;
  • stwarzanie miłej atmosfery;
  • zachęcanie do używania imion kolegów i koleżanek podczas zabawy.

 

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań:
  • indywidualne kontakty N. z dziećmi;
  • kształtowanie umiejętności zgodnej zabawy;
  • zachęcanie do korzystania z kącika czytelniczego;
  • wdrażanie do odkładania zabawki na miejsce po skończonej zabawie;
  • wdrażanie do porozumiewania się spokojnym, konwersacyjnym tonem;
  • budowanie radosnej atmosfery;
  • zachęcanie dzieci do zgodnej zabawy;
  • stwarzanie poczucia przynależności do grupy;
  • zachęcanie do zabaw w grupie.
  • Zabawy z Powitanką: „Na powitanie” – integrowanie grupy poprzez wspólną zabawę.
  • Zabawy przy muzyce: ruchowo-rytmiczne rozwijające motorykę dużą, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności ilustrowania muzyki rytmem.
  • Zabawy ruchowe rozwijające sprawność fizyczną.
  • Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Słuchanie tekstów czytanych przez N., zabawy słowne, zagadki, zabawy z rymowankami rozwijanie mowy poprzez odpowiadanie na pytania, nauka uważnego słuchania, nabywanie wiedzy ogólnej.

 

 

 

Kontakt

Publiczne Przedszkole nr 3

ul. Bohaterów Modlina 26
05-100 Nowy Dwór Mazowiecki

tel: 22 775-35-44
e-mail: sekretariat@pp3.nowydwormaz.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.