Aktualności

Kontynuacja dzieci ...

Ogłoszenie o rekrutacji na rok szkolny 2022/2023 dla dzieci aktualnie uczęszczających do PP3 Informuję Państwa o konieczności ...

Rekrytacja - dzieci ubiegające ...

Rekrutacja na rok szkolny 2022/2023 dla dzieci ubiegających się o miejsce w PP3 pierwszy raz będzie przeprowadzona za pomocą ...

Wpłata - Rada Rodziców

Informacja o wpłatach na fundusz Rady Rodziców Numer konta do wpłat: 03 8011 0008 0001 0000 5148 0001 Rodzaje ...

Regulamin funkcjonowania PP3 w ...

Regulamin funkcjonowania PP3 w Nowym Dworze Maz. w okresie epidemii COVID-19 udostępniony jest pod linkiem Rodzice mają obowiązek zapoznania ...

KORONAWIRUS -działania ...

Aktualne zasady i ograniczenia -------- > link PODSTAWOWE ŚRODKI OCHRONNE PRZECIWKO ...

Linki

II - "Misie"

            Zadania wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc Styczeń 2022

dla grupy II – ,,MISIE''

 

 

     Tematy kompleksowe:

  1. ,,Witamy nowy rok „
  2. ,,Co można robić zimą?”
  3. ,,Święto babci i dziadka”
  4. ,,Zimowe mistrzostwa sportowe”

Dziecko potrafi, umie wie;

- zna cechy charakterystyczne dla zimy: puchowa pierzynka, odbijający promienie słoneczne mróz, szron, uboga szata roślinna

-rozumie konieczność zabezpieczania się przed mrozem.

-rozwija wyobraźnię i pomysłowość.

-wyzwala ekspresję twórczą(plastyczną, muzyczno-ruchową).

-posługuje się nazwami kolorów podstawowych i pochodnych.

-doskonali umiejętność klasyfikowania ubrań na letnie i zimowe.

-rozumie potrzebę doboru ubrania do warunków atmosferycznych

- zna warunki atmosferyczne panujące na dalekiej północy oraz żyjące tam zwierzęta. Opowiada w prawidłowej kolejności sceny z baśni „Królowa Śniegu

-przestrzega zasad bezpieczeństwa dotyczących zabaw na śniegu i lodzie

-bierze aktywny udział w przeprowadzanych doświadczeniach

-ćwiczy logiczne myślenie

-zgodnie z kolegami lepi bałwana, bawi się w śnieżki, zjeżdża na sankach

-potrafi określić kierunek ruchu – do przodu, do tyłu , w prawo, w lewo

-w czasie działań używa określeń: przy, za, pod w mowie potocznej

- dostrzegania regularności i następstw pór roku.

- eksperymentuje ze śniegiem – poznaje właściwości śniegu

- posługiwanie się określeniami: zimny, mokry, miękki

- prowadzi obserwacji przyrody w czasie spaceru

- określa cechy  zimowej pogody

- eksperymentuje z lodem – poznaje właściwości lodu

- posługuje się określeniami: zimny, twardy, przeźroczysty

- rozwija zachowania sprzyjające dobremu zdrowiu – hartowanie

-kształci  spostrzegawczość podczas zabaw na śniegu

- porównuje kształty, łączy takie same elementy w pary

-prawidłowo posługuje się pędzlem. Potrafi usunąć nadmiar farby

-poznaje słowa i melodię piosenki. Określa jej nastrój, wyklaskuje rytm

-porusza się zgodnie z opow. nauczycielki i melodią. Potrafi skupić się na swoich ruchach

-opowiada o „dziadkach”, o ich roli w życiu. Kształci mowę poprzez prawidłowe posługiwanie się spójnikami umożliwiającymi dłuższe wypowiedzi

-uważnie słucha wiersza i rozumie jego treść. Okazuje dziadkom miłość i szacunek

-kształci pamięć odtwórczą, stara się mówić płynnie i wyraźnie 

-słucha wypowiedzi kolegów. Samo czeka na swoją kolej i wypowiada się na określony temat

-wie, w jaki sposób może pomagać „dziadkom”. Wie, czego od niego oczekują. Stara się grzecznie do nich zwracać

-porównuje odległości. Używa określeń: blisko, bliżej, najbliżej

-starannie wykonuje prezent dla babci i dziadka

-kształci sprawność manualną podczas wycinania różnych elementów

-umie przedstawić cechy charakterystyczne swoich najbliższych w formie plastycznej

-zachowuje się cicho podczas zajęć

- poznaje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych

- kształtuje percepcję wzrokową i logiczne myślenie w trakcie układania obrazków w odpowiedniej kolejności

- rozwija wrażliwość muzyczną

- zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na powietrzu zimą

- przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu

- dostrzega sytuacje zagrażające bezpieczeństwu w czasie zabaw zimowych – praca z obrazkiem

- doskonali  liczenie w sytuacjach zabawowych

- czerpie radość ze wspólnego lepienia bałwana

- kształtuje motorykę w zakresie zręczności i zwinności

- poznaje zimowe dyscypliny sportowe

- posługuje się nazwami zimowego sprzętu sportowego: sanki, narty, łyżwy

 

 

Zadania do codziennej realizacji:

          Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zgodnych zabaw.

          Zabawy wprowadzające do tematu dnia – zabawy paluszkowe, rozwiązywanie zagadek, słuchanie wiersza, słuchanie                   piosenek, praca z obrazkiem, zabawy muzyczno-ruchowe, osłuchanie z piosenką, ćwiczenia oddechowe.

          Zabawy rozwijające sprawność fizyczną.

          Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.

          Słuchanie tekstów czytanych przez N.

          Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Prowadzenie obserwacji przyrody. Zabawy integracyjne na świeżym powietrzu.                    Przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu. Zwrócenie uwagi na kolejność wkładania ubrań.

          Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

 

Kontakt

Publiczne Przedszkole nr 3

ul. Bohaterów Modlina 26
05-100 Nowy Dwór Mazowiecki

tel: 22 775-35-44
e-mail: sekretariat@pp3.nowydwormaz.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.