Zadania wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc Styczeń 2021 dla dzieci 5-letnich ,, Słoneczka”
Tematy Kompleksowe :
Dziecko :
- rozwija słownik czynny; buduje krótką wypowiedź dotyczącą treści utworu;
- wyjaśnia pojęcie czas;
- poznaje urządzenia służące do pomiaru upływającego czasu;
- dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów;
- czyta globalnie wyraz zegar;
- układa zdania; przelicza wyrazy w zdaniu; przelicza sylaby w wyrazie;
- współpracuje w zespole podczas wspólnego wykonywania pracy plastycznej;
- naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych i tanecznych;
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych, zabawach tanecznych i naśladowczych;
- odczytuje globalnie wyrazy: „wiosna”, „lato”, „jesień”, „zima”;
- przelicza elementy, porządkuje zbiory wg rosnącej liczby elementów;
- kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem;
- porusza się po planszy do kodowania zgodnie z kierunkami.
- reaguje na sygnały dźwiękowe i wzrokowe podczas zabaw przy piosence;
- śpiewa piosenkę;
- współpracuje z dziećmi podczas zmian ustawienia;
- buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego;
- wymienia po kolei nazwy dni tygodnia;
- wykonuje prace plastyczną zgodnie z instrukcją;
- przelicza elementy, porządkuje zbiory wg rosnącej liczby elementów.
- bada zjawiska przyrodnicze;
- wykonuje prace techniczną zgodnie z instrukcją;
- mierzy upływ czasu przy pomocy klepsydry;
- śpiewa piosenkę w zespole przy akompaniamencie
- układa historyjkę obrazkowa, opowiada jej treść.
- rozwija słownik czynny;
- zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie;
- różnicuje głoski w nagłosie wyrazów;
- dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów;
- czyta globalnie wyraz: „but”;
- ćwiczy koordynację wzrokowo- słuchowo-ruchową.,
- wie, iż należy pomagać starszym ludziom;
- różnicuje rytm do marszu, poskoków i biegu i reaguje na jego zmiany;
- ustawia się w grupie zgodnie z poleceniem- koło, pary;
- wie, iż należy pomagać starszym ludziom;
- uczestniczy w eksperymentach, zabawach badawczych, wyciąga wnioski z własnych obserwacji;
- śpiewa piosenki dla babci i dziadka;
- prezentuje swoja wiedzę i umiejętność dotyczącą swoich dziadków.
- wyjaśnia znaczenie pojęcia „sprawność fizyczna”;
- buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego i obrazka;
- nazywa zimowe dyscypliny sportowe;
- wysłuchuje głoskę „n” w wyrazach;
- zna zasady bezpiecznego zachowania się na stokach narciarskich;
- czyta globalnie wyraz: „narty”;
- kategoryzuje przedmioty wg co najmniej dwóch cech;
- wypowiada się w formie pracy plastycznej;
- dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów, różnicuje głoski b / d;
- zna zasady bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych,
- ćwiczy spostrzegawczość;
- przelicza elementy, porządkuje zbiory wg rosnącej liczby elementów;
- poznaje świat różnymi zmysłami;
- poznaje krok podstawowy polki, próbuje tańczyć.,
- mówi o swoich doświadczeniach związanych z dbaniem o własne zdrowie;
- wyjaśnia pojęcie „fair play”;
- dostrzega i wskazuje sytuacje zagrażające bezpieczeństwu;
- czyta globalnie wyraz: „ser”;
- zna różne dyscypliny sportowe (zimowe);
- zna liczbę 6;
- wie, które zimowe buty służą do uprawiania różnych zimowych sportów;
- czyta globalnie wyraz: „sok”.,
- rozwiązuje zagadki muzyczne;
- kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem; koloruje według kodu;
- konstruuje grę „ścigankę”,
- tańczy poleczkę;
- rozwiązuje zagadki słuchowe.