Zadania wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc Kwiecień 2021 dla dzieci 5-letnich ,, Tygryski”
Tematy Kompleksowe :
1. Wielkanocny czas
2. Z kulturą za pan brat
3. Jestem kulturalny – dbam o środowisko
DZIECKO:
- uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych;
– wykonuje demonstrowane ćwiczenia i ruchy w tańcu;
- buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego;
-wyjaśnia pojęcie radość;
- zna zwyczaje wielkanocne;
- dobiera przedmioty w pary i uzasadnia swój wybór;
- współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych.
- układa zdania;
- przelicza wyrazy w zdaniu;
- przelicza sylaby w wyrazie;
-wykonuje prace plastyczną zgodnie z instrukcją;
- przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność;
- kategoryzuje przedmioty wg co najmniej jednej cechy;
- ćwiczy koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową.
- rozwiązuje zagadki;
- nazywa figury geometryczne;
- porusza się po planszy do kodowania zgodnie z kierunkami;
-uczestniczy w eksperymentach, zabawach badawczych, wyciąga wnioski z własnych obserwacji;
- kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem;
- śpiewa piosenkę;
- buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego;
- rozwija słownik czynny;
-wyjaśnia znaczenie pojęcia kultura;
-dokonuje oceny postępowania na podstawie obserwowanej sytuacji;
- stosuje zwroty grzecznościowe;
- czyta globalnie wyrazy : proszę, dziękuję, przepraszam
- recytuje rymowankę;
- usprawnia pracę własnych narządów mowy, wysłuchuje głoskę f w wyrazach;
- czyta globalnie wyraz fotel;
- dokonuje analizy słuchowej wyrazów
-buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat ilustracji;
-przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność;
- kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem
- śpiewa piosenkę, różnicuje rytmy 2/4 i ¾ – ilustruje je ruchem;
- nazywa instrumenty;
- czyta globalnie wyrazy: perkusista, gitarzysta, pianistka;
- zna zasady właściwego zachowania się w miejscac publicznych;wyjaśnia pojęcie eksponat, posąg;
- wyjaśnia znaczenie pojęcia kultura;
- dokonuje oceny postępowania na podstawie obserwowanej sytuacji;
- zna zasady właściwego zachowania się w miejscach publicznych;
- wie jak zorganizować przyjęcie dla gości;
- układa historyjkę obrazkowa, opowiada jej treść;
-wycina po linii i składa obrazek;
-zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie;
- ćwiczy koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową
-dba o przyrodę;
- przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność;
- zna liczbę 9;
- stosuje liczebniki porządkowe;
-powtarza układ taneczny;
- gra na instrumentach perkusyjnych;
- wie, że należy segregować śmieci i sprawnie to robi;