Wyniki ewaluacji przeprowadzonej w PP3 w roku szkolnym 2018/2019
Wymaganie: Procesy wspomagania i edukacji dzieci są organizowane w sposób sprzyjający uczeniu się (1)
Mocne strony:
- Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są podporządkowane potrzebom edukacyjnym i rozwojowym oraz możliwościom psychofizycznym dzieci.
- W przedszkolu monitoruje się i analizuje procesy wspomagania, rozwoju i edukacji.
- Wnioski z monitorowania i ewaluacji są uwzględniane podczas organizowania procesu wspomagania i edukacji dzieci, co korzystnie wpływa na efektywność tych procesów.
- Nauczyciele stosują wiele metod czynnych, oglądowych, słownych oraz aktywizujących.
- Nauczyciele analizują efekty swojej pracy i współpracują planując przebieg procesów edukacyjnych na kolejne lata (np. Roczny plan pracy przedszkola).
- Nauczyciele wspierają rodziców i angażują ich w działania wyrównujące szanse edukacyjne dzieci.
Słabe strony:
Brak słabych stron
Wnioski:
- W PP3 procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są podporządkowane ich indywidualnym potrzebom oraz możliwościom psychofizycznym i są organizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
- Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są planowane, monitorowane, analizowane a wnioski z monitorowania są wykorzystywane w planowaniu dalszej pracy.
- Nauczyciele wykorzystują w swojej pracy metody dostosowane do potrzeb dzieci i grupy przedszkolnej.
- Nauczyciele wspólnie planują przebieg procesów edukacyjnych, współpracują przy ich realizacji, wspomagają się w rozwiązywaniu problemów.
- Nauczyciele angażują do współpracy rodziców, uświadamiają ich i wspomagają w podejmowaniu działań edukacyjnych w domu.
Rekomendacje:
- Kontynuować pracę przedszkola w zakresie realizacji procesów wspomagania rozwoju i edukacji dzieci z uwzględnianiem ich indywidualnych potrzeb i możliwości na przynajmniej dotychczasowym poziomie.
- Podejmować doskonalenie kadry pedagogicznej w celu pogłębiania wiedzy na temat nowych, ciekawych metod prowadzenia zajęć zachęcających dzieci do uczestnictwa.
Wymaganie: Przedszkole współpracuje ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju (7)
Mocne strony:
- Przedszkole aktywnie współpracuje ze środowiskiem lokalnym.
- Współpraca przedszkola ze środowiskiem lokalnym:
- pozytywnie wpływa na rozwój i uspołecznienie dzieci oraz na wizerunek przedszkola;
- pozwala na promowanie dzieci zdolnych i utalentowanych;
- sprzyja rozwijaniu zainteresowań i uzdolnień przedszkolaków.
Słabe strony:
Brak słabych stron
Wnioski:
- Szeroka współpraca ze środowiskiem lokalnym zaspokaja potrzeby dzieci i środowiska.
- Współpraca z instytucjami jest atrakcyjna dla przedszkolaków.
- Formy współpracy atrakcyjne dla przedszkola to:
- Udział w wycieczkach do instytucji,
- Spotkania z przedstawicielami tych instytucji,
- Udział w konkursach organizowanych przez instytucje.
- Działania podejmowane w ramach współpracy ze środowiskiem lokalnym wpływają na wielokierunkowy rozwój dzieci.
- Współpraca przedszkola ze środowiskiem lokalnym umożliwia wymianę doświadczeń i wzajemną promocję.
Rekomendacje:
- Utrzymać dobry poziom współpracy przedszkola ze środowiskiem lokalnym i poszerzać go o nowe formy.
- Organizować więcej spotkań z ciekawymi ludźmi oraz kontynuować zwiedzanie najbliższej okolicy przedszkola i poznawanie pobliskich zakładów pracy, instytucji, sklepów .