ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ 2024
Tematy kompleksowe:
1. Przedszkolak - Mały artysta.
2. Dbamy o naszą planetę.
3. Na wiosennej łące.
Dziecko:
-
rozbudza swoją wenę twórczą, pomysłowość, wyobraźnię i kreatywność,
-
poznaje wielozmysłowo świat poprzez kontakt ze sztuką,
-
rozwija swoją wrażliwość na piękno natury i dzieł sztuk plastycznych,
-
rozwija wyobraźnię i twórczą aktywność w dziedzinie muzyki, plastyki, literatury,
teatru,
-
staje się wrażliwy na piękno słowa mówionego, wzbogaca słownictwo czynne,
-
rozwija umiejętność przedstawiania poznanych utworów za pomocą gestu, mimiki,
ruchu,
-
wzmacnia swoją wiarę we własne siły i możliwości, wzmacnia pewności siebie,
pokonuje nieśmiałości,
-
,stosuje różnorodne techniki plastyczne w swoich pracach,
-
rozwija wrażliwość zmysłową, estetyczną,
-
podejmuje samodzielną pracę- jest wytrwałe w dążeniu do określonego celu,
-
potrafi pracować w grupie,
-
maluje farbami plakatowymi i akwarelowymi na różnorodnym materiale
( papier, szkło),
-
maluje palcami, pędzlem i innymi przyborami,
-
komponuje całą płaszczyznę,
-
rysuje kredką świecową, pastelową,
-
eksperymentuje w trakcie używania różnych materiałów plastycznych,
-
wykonuje wycinanki płaskie z papieru,
-
pozna nową technikę plastyczną collage łączy w różny sposób elementy,
-
wykonuje wydzieranki - odtwarza określone kształty z papieru, nakleja,
-
skleja elementy tworząc kompozycję,
-
stempluje przy użyciu różnorodnego materiału :gumki, korki, balony wypełnione różnymi
materiałami (mąką, solą, mąką ziemniaczaną itp.), zgniecioną gazetę,
-
tworzy kompozycję łącząc różne tworzywa z materiałem przyrodniczym i innymi
materiałami np. koraliki, piórka, skrawki materiału,
-
lepi z różnych mas np. solnej, plasteliny, ciastoliny,
-
zespołowo wykonuje prace plastyczne; planowanie, podział zadań, kształtowanie,
-
umiejętności współpracy i poczucia odpowiedzialności,
-
dokonuje oceny wytworów własnych i kolegów,
-
tworzy dialogi z innymi dziećmi podczas zabaw swobodnych,
-
recytuje lub śpiewa rymowankę, wykonuje przypisane słowom gesty,
-
tańczy i bawi się przy piosence,
-
aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach porannych,
-
dokładnie myje i wyciera dłonie,
-
celnie rzuca i łapie piłkę, panuje nad swoimi emocjami w zabawie,
-
uczestniczy w zabawie dialogowej, wchodzi w określone role,
-
tworzy dowolne prace plastyczne, korzystając ze zgromadzonych w kąciku plastycznym
materiałów i przyborów,
-
potrafi złożyć obrazek z części,
-
potrafi ułożyć obrazki zgodnie z podanymi w zadaniu informacjami,
-
potrafi zaplanować swoje działania, współpracuje w zespole,
-
zna pojęcie globus,
-
nabywa nawyku segregowania śmieci oraz oszczędzania wody i energii,
-
ma poczucia odpowiedzialności za planetę w kontekście przyszłych pokoleń,
-
zna zasady segregowania odpadów i zdobywa umiejętność, zachowań proekologicznych,
-
utrwala wiedzę dotyczącą dbania o Ziemię,
-
rozwija wyobraźnię i kreatywność,
-
trzyma się postawy: nie wyrzucaj – wykorzystaj,
-
jest wrażliwe na otaczającą przyrodę,
-
buduje pozytywną postawę wobec owadów zapylających,
-
uważnie słucha, poprawnie buduje wypowiedzi,
-
rozwija umiejętność rozpoznawania własnych emocji,
-
zapozna się z nazwami i wyglądem mieszkańców łąki,
-
wzbogaca zasób słownictwa,
-
rozwija motorykę małą poprzez działalność twórczą i ćwiczenia grafomotoryczne,
-
doskonali umiejętność dzielenia na sylaby- potrafi określić odległość: bliżej i dalej,
wyjaśnienie znaczenia określeń: wysoko, nisko, głęboko, kształtowanie umiejętności
określania położenia: nad, na, ponad, rozwijanie umiejętności współpracy,
-
zna wybrane piosenki z repertuaru dziecięcego, reaguje na zmianę tempa granej muzyki,
kształtuje słuch i pamięć muzyczną,
-
rozwija tężyznę fizyczną, rozumie znaczenie uprawiania sportu dla zdrowia.