Aktualności

Rekrytacja - dzieci ubiegające ...

Rekrutacja na rok szkolny 2024/2025 dla dzieci ubiegających się o miejsce w PP3 pierwszy raz będzie przeprowadzona za pomocą ...

Opłata - żywienie

SZANOWNI RODZICE Informujemy, że od dnia 01.06.2023r. opłata za żywienie dzieci wyniesie 13 zł (3 posiłki).

Opłata - pobyt

SZANOWNI RODZICE !!! Informacja o opłacie za żywienie w miesiącu wrześniu 2021 r. Szanowni Państwo Informujemy, że opłata ...

Wpłata - Rada Rodziców

Informacja o wpłatach na fundusz Rady Rodziców Numer konta do wpłat: 03 8011 0008 0001 0000 5148 0001 Rodzaje ...

Linki

III - "Sowy"

 

 

ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ 2024

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Przedszkolak - Mały artysta.

 

2. Dbamy o naszą planetę.

 

3. Na wiosennej łące.

 

 

Dziecko:

  • rozbudza swoją wenę twórczą, pomysłowość, wyobraźnię i kreatywność,

  • poznaje wielozmysłowo świat poprzez kontakt ze sztuką,

  • rozwija swoją wrażliwość na piękno natury i dzieł sztuk plastycznych,

  • rozwija wyobraźnię i twórczą aktywność w dziedzinie muzyki, plastyki, literatury,

    teatru,

  • staje się wrażliwy na piękno słowa mówionego, wzbogaca słownictwo czynne,

  • rozwija umiejętność przedstawiania poznanych utworów za pomocą gestu, mimiki,

    ruchu,

  • wzmacnia swoją wiarę we własne siły i możliwości, wzmacnia pewności siebie,

    pokonuje nieśmiałości,

  • ,stosuje różnorodne techniki plastyczne w swoich pracach,

  • rozwija wrażliwość zmysłową, estetyczną,

  • podejmuje samodzielną pracę- jest wytrwałe w dążeniu do określonego celu,

  • potrafi pracować w grupie,

  • maluje farbami plakatowymi i akwarelowymi na różnorodnym materiale

    ( papier, szkło),

  • maluje palcami, pędzlem i innymi przyborami,

  • komponuje całą płaszczyznę,

  • rysuje kredką świecową, pastelową,

  • eksperymentuje w trakcie używania różnych materiałów plastycznych,

  • wykonuje wycinanki płaskie z papieru,

  • pozna nową technikę plastyczną collage łączy w różny sposób elementy,

  • wykonuje wydzieranki - odtwarza określone kształty z papieru, nakleja,

  • skleja elementy tworząc kompozycję,

  • stempluje przy użyciu różnorodnego materiału :gumki, korki, balony wypełnione różnymi

    materiałami (mąką, solą, mąką ziemniaczaną itp.), zgniecioną gazetę,

  • tworzy kompozycję łącząc różne tworzywa z materiałem przyrodniczym i innymi

    materiałami np. koraliki, piórka, skrawki materiału,

  • lepi z różnych mas np. solnej, plasteliny, ciastoliny,

  • zespołowo wykonuje prace plastyczne; planowanie, podział zadań, kształtowanie,

  • umiejętności współpracy i poczucia odpowiedzialności,

  • dokonuje oceny wytworów własnych i kolegów,

  • tworzy dialogi z innymi dziećmi podczas zabaw swobodnych,

  • recytuje lub śpiewa rymowankę, wykonuje przypisane słowom gesty,

  • tańczy i bawi się przy piosence,

  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach porannych,

  • dokładnie myje i wyciera dłonie,

  • celnie rzuca i łapie piłkę, panuje nad swoimi emocjami w zabawie,

  • uczestniczy w zabawie dialogowej, wchodzi w określone role,

  • tworzy dowolne prace plastyczne, korzystając ze zgromadzonych w kąciku plastycznym

    materiałów i przyborów,

  • potrafi złożyć obrazek z części,

  • potrafi ułożyć obrazki zgodnie z podanymi w zadaniu informacjami,

  • potrafi zaplanować swoje działania, współpracuje w zespole,

  • zna pojęcie globus,

  • nabywa nawyku segregowania śmieci oraz oszczędzania wody i energii,

  • ma poczucia odpowiedzialności za planetę w kontekście przyszłych pokoleń,

  • zna zasady segregowania odpadów i zdobywa umiejętność, zachowań proekologicznych,

  • utrwala wiedzę dotyczącą dbania o Ziemię,

  • rozwija wyobraźnię i kreatywność,

  • trzyma się postawy: nie wyrzucaj – wykorzystaj,

  • jest wrażliwe na otaczającą przyrodę,

  • buduje pozytywną postawę wobec owadów zapylających,

  • uważnie słucha, poprawnie buduje wypowiedzi,

  • rozwija umiejętność rozpoznawania własnych emocji,

  • zapozna się z nazwami i wyglądem mieszkańców łąki,

  • wzbogaca zasób słownictwa,

  • rozwija motorykę małą poprzez działalność twórczą i ćwiczenia grafomotoryczne,

  • doskonali umiejętność dzielenia na sylaby- potrafi określić odległość: bliżej i dalej,

    wyjaśnienie znaczenia określeń: wysoko, nisko, głęboko, kształtowanie umiejętności

    określania położenia: nad, na, ponad, rozwijanie umiejętności współpracy,

  • zna wybrane piosenki z repertuaru dziecięcego, reaguje na zmianę tempa granej muzyki,

    kształtuje słuch i pamięć muzyczną,

  • rozwija tężyznę fizyczną, rozumie znaczenie uprawiania sportu dla zdrowia.

     

Kontakt

Publiczne Przedszkole nr 3

ul. Bohaterów Modlina 26
05-100 Nowy Dwór Mazowiecki

tel: 22 775-35-44
e-mail: sekretariat@pp3.nowydwormaz.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.